Antal besökare!

torsdag 14 februari 2013

Stickat


I höstas var jag på inspirationsafton med 
på Hemtex i Umeå!

Med sig därifrån fick vi en liten present påse
med 
"garn och ett par stickor"!

Trevligt!

Jag har kommit i gång lite med stickningen,
inget avancerat, 
har trots allt inte gjort det sedan jag slutade skolan
 och 
det är några år sedan!

En halsduk blir det och har väl hunnit 1/4 av vad jag
tänkt och nu är garnet naturligtvis slut!
Så nytt måste införskaffas!
Då det inte blir förrän i morgon, 
finns det lite tid att kika in på någon/ra
fina bloggar!


Har återigen gjort ett besök hos


och det är fortfarande den vackraste blogg jag 
"so far"
hittat 
på webben!

Alltid vackert foto, ja, stilig är den!

Förra veckan visade även Glenda Steel 
inspirations bilder från fjällen! 


Temat var "Ski Lodge Style".

På en av bilderna hittade jag ett tjusigt blockljus, 
som jag vill dela med mig av!

Photo: Belier

Stickad design av Belier.

Handgjort från


"Chunky knit style candle"

har en höjd på 11 cm och en brinntid på ca 100 tim.


Hos


hittar du inte bara ljus, det har massor med annat också!

Varför inte muggar, med en stickad värmare!

Photo: Belier
Samantha Holmes

"Alpaca mug warmer with Tom Butcher mug"



Så vi är mitt i vintern 
och
 vi behöver fortfarande massor med mys,
med ljus!

Så här kommer några fler varianter!

Alla fantastiskt vackra och från 




Photo: Belier

Photo: Belier

Photo: Belier

Photo: Belier

Photo: Belier

Photo: Belier

Photo: Belier




2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket snygga varianter på ljus..:) Du kommer nog bli klar med din halsduk före mig iaf..:0. :-) Kram Annelie

Unknown sa...

Glömde köpa garn i dag =)