Antal besökare!

fredag 31 augusti 2012

Fåtöljer...

...som Ni säker förstått vid det här laget är det "Jeans-fåtöljer"
som håller på växa till under min pressarfot...!

På tal om det, kolla in vad jag hittade på möbelvaruhuset MIO!

Photo: Jag + IPhone

En Jeans - soffa!
Visst är det lite märkligt...
...jag tror att jag nästan är ensam om en ide...
och så kliver jag in på ett av Sveriges möbelvaruhus "Mio" och hittar en hel soffa, i  Jeans!!!
Man kan nästan tro att jag försökt kopiera soffan, men det har jag inte!
Och i och för sig...
jag fixar till två fåtöljer...!

Men jag kan härmas, inte i det här fallet men ibland händer det, lite grann!
Ofta är det när jag känner mig lite snål!

Idag var jag på en av Umeås mysigare små butiker...
Victoria´s Home!
Där har det så mycket fint...

Här ett litet smakprov!
Bilder tagna med min Iphone.

Photo: Jag + IPhone

Photo: Jag+ IPhone

Photo: Jag+Iphone

Det där med att "efterapa" något!
Jag har gjort det idag!!!
Ser du ljusen ovan?
115 sek/st
Victoria´s Home!
Som hittat?
Nja, inte just ljusen, tycker jag...!

Så, då kommer ide-sprutan fram!
Ljusen är kanon fina, det kan nog ingen säga något emot...
...men 
det går att ordna något liknande, för en billigare penning!

Se här!

Elisabeth Design!






Det här behövs, för lite helg pyzzel:

2 Blockljus
Papper
Webb (för att hitta ett lämplig motiv)
Bild
Skrivare
Organza band
eller 
Snöre
Lim
Något roligt / fint att hänga i bandet
(ex.vis en skylt med en liten hälsning, ett Ullhjärta eller en medaljong av något slag)

Tänk på att det är papper runt om ljust nu, det brinner bra!
Så det blir bäst som prydnad, till en början!


Lycka till, Kram och en härlig lördag kväll!


Ps!

Här kommer tidigare

Elisabeth Design

Tavlor med tovade Ullhjärtan!



Till tavlan här ovan, har jag gjort ramen själv...
och
...den nedan
en
...vintage ram!
Jag har alltså målet en begagnad ram!


(Bilderna är tagna innan jag fick min Nikon!)


Inga kommentarer: